Zorggroep Almere verbetert bereikbaarheid verloskundigen

02 november 2009 07:46

ALMERE - De bereikbaarheid van de verloskundigen van Zorggroep Almere wijzigt per 1 november. Vanaf die datum zijn de dienstdoende verloskundigen van de vier verloskundepraktijken rechtstreeks en 24 uur per dag telefonisch bereikbaar.


Daarmee vergroot Zorggroep Almere de service en dienstverlening aan cliënten en aan - interne en externe - zorgverleners. De continue bereikbaarheid van de dienstdoende verloskundigen voor cliënten en zorgverleners is met name bedoeld voor acute overlegsituaties rond zwangerschap en bevalling. Voor andere vragen is het raadzaam om contact op te nemen tijdens de normale kantoortijden.

Spoedpost als achterwacht

Spoedpost Almere fungeert vanaf 1 november als achterwacht voor de verloskundepraktijken. Krijgt een cliënt geen contact met de dienstdoende verloskundige, dan kan hij of zij de Spoedpost bellen. De Spoedpost kent de interne organisatorische afspraken van de discipline Verloskunde van Zorggroep Almere, en weet welk telefoonnummer wanneer gebruikt kan worden.
Tot nu toe was de Centrale Doktersdienst (CDD) achterwacht voor de verloskundigen. Het contract met de CDD loopt nog door tot 1 januari volgend jaar, zodat telefoontjes aan de CDD in de eerste maanden nog opgevangen kunnen worden.