Wie jarig is trakteert!Almere DEZE WEEK bestaat vijf jaar!

17 maart 2010 08:00

GOOISEKANT - De krant die vandaag in de brievenbus valt is een heel bijzondere. Precies vijf jaar geleden, op woensdag 16 maart 2005, viel de eerste Almere DEZE WEEK bij de Almeerders op de deurmat. En wie jarig is trakteert. Deze krant staat dus boordevol speciale cadeaus en feestaanbiedingen.


Zo kunnen lezers van Almere DEZE WEEK voor een aantal films heel voordelig naar een voorstelling. Bioscoop Utopolis biedt een '2 voor de prijs van 1-actie' aan op zaterdag 27 en zondag 28 maart. Ook kunnen lezers genieten van een openluchtconcert op het Vrijthof in Maastricht van meester-violist André Rieu met zijn Johan Strauss-orkest. Deze speciale feestaanbieding gaat samen met een verblijf in het 4-sterren hotel NH Maastricht, ontbijtbuffet, transfers naar het Vrijthof en de concertkaart.
Oprichters Ron Broertjes en Martin van Feggelen maakten vijf jaar geleden een moedige stap, want in Almere verschenen alleen maar kranten die worden uitgebracht door het Telegraafconcern. In korte tijd wist Almere DEZE WEEK de harten van de Almeerders te veroveren. De krant verscheen volledig in kleur met een haarscherpe druk. Bovendien wist de redactie goed in te spelen op wat er leeft bij de bevolking en werd gekozen voor een uniek vorm van verspreiding: de bezorgers hoeven de kranten niet op een centraal punt af te halen, maar krijgen die thuis afgeleverd. Een succesformule. Al snel wisten adverteerders dat ze via Almere DEZE WEEK de meeste resultaten bereikten. Laten kwamen ook overheidsinstanties daar achter.

Almere in beweging

'De krant die Almere in beweging brengt' is de slogan van Almere DEZE WEEK en dat hebben de bewoners geweten. "We hebben niet alleen het medialandschap in Almere veranderd, ook is er meer leven in de brouwerij gekomen dankzij onze aandacht voor het festival LaMere, het Evenaarfestival, Almeerder van het Jaar en diverse acties in het stadshart", zegt Martin van Feggelen. Ron Broertjes is het daarmee eens: "Daarnaast hebben we gekozen voor interactie met de lezers. We hechten veel waarde aan samenwerkingsverbanden. De redactie speelt daar ook een rol in. Geen belerend toontje, maar klaarstaan voor de lezer. Geen arrogantie. Dat werkt. We krijgen heel veel ingezonden brieven en de Stelling DEZE WEEK zorgt bijna altijd voor een uitpuilende inbox. De website trekt nu ook steeds meer bezoekers. Ja, Almere DEZE WEEK is niet meer weg te denken uit Almere."
Alle medewerkers die wekelijks druk in de weer zijn om de krant bij de lezers thuis te krijgen hopen nog lang die rol voor de Almeerders te mogen blijven vervullen.