Stadsdelen geven kleur aan stadslogo

03 januari 2010 08:03

ALMERE - Er is een nieuwe versie van het merkboek Almere. Het is een handboek met kaders en richtlijnen voor het merk Almere, dat nu naast het stadslogo ook uitwerkingen kent voor Poort, Haven, Stad, Hout en Buiten. Met deze eigen logo's die toch duidelijk "Almere" zijn, kunnen de stadsdelen zich onderscheiden wanneer de marketingboodschap specifiek betrekking heeft op hun eigen deel van de stad.


Het gebruik van het stadslogo of stadsdeellogo's is niet voorbehouden aan de gemeente of Almere City Marketing, maar het is de bedoeling dat alle partijen in de stad, die zich inzetten voor promotie van de stad, zorgdragen voor dat herkenbare gezicht naar buiten.
"Met het stadslogo en de stadsdeellogo's geven we een complete set aan middelen om dat gezicht onmiskenbaar Almere te laten zijn", aldus Annemarie Jorritsma, Burgemeester en tevens portefeuillehouder communicatie en marketing. "We zijn een groeiende stad met heel veel partijen die bijdragen aan het gezicht van Almere naar buiten".

Hoe zet de stad de logo's in?

Zodra iets plaatsvindt in de hele stad of in meer dan één stadsdeel, dan wordt altijd het stadslogo gebruikt. Wanneer bijvoorbeeld een evenement in één stadsdeel plaatsvindt, of er wordt iets promoot iets dat specifiek bij een stadsdeel dat stadsdeel hoort (bijvoorbeeld de havenkom van Almere Haven) dan wordt gekozen voor het bijbehorende stadsdeellogo. Vindt het evenement plaats in één stadsdeel, maar is het een geheel Almeerse aangelegenheid die niet specifiek bij dat stadsdeel hoort (met andere woorden, het kan overal plaatsvinden), dan wordt het stadslogo gebruikt.
Bedrijven en organisaties uit Almere die het stadslogo of stadsdeellogo willen gebruiken kunnen voor toestemming en informatie contact opnemen met Almere Citymarketing (www.almere-citymarketing.nl)