Social Media hot bij Almeerse zakenvrouwen

17 maart 2010 08:00

STAD CENTRUM - Tijdens de Internationale Vrouwendag organiseerden Rabobank Almere en de Vereniging Bedrijfskring Almere een netwerkbijeenkomst voor vrouwelijke ondernemers, directeuren en managers. Social Media was het thema dat gastsprekers Fatima de Vos en Jeanet Bathoorn aansneden in de Rabotoren.


De jaarlijks terugkerende bijeenkomst stond in het teken van social media, zoals LinkedIn en Twitter. Veel belangstellenden hadden zich aangemeld. Via korte workshops die Fatima de Vos en Jeanet Bathoorn gaven, kwam duidelijk naar voren dat social media succesvol ingezet kan worden. Voor ondernemers zijn er talrijke kansen om meer omzet te halen. Om niet te verdwalen in de jungle van internet werden handreikingen gedaan over online branding strategieën en de effecten hiervan.
"Ik had niet gedacht dat ik nog zoveel mogelijkheden onbenut laat. Ik heb social media echt onderschat," zei een van de ondernemers tijdens een workshop.
Stop Poverty als goed doel
Net als voorgaande jaren brachten alle deelnemers een bedrag bijeen voor een internationaal project ter stimulering van ondernemerschap en opleiding voor vrouwen. De Rabobank verdubbelt dit bedrag. Dit jaar komt het totaalbedrag van 3.380 euro ten goede aan de Almeerse stichting Stop Poverty. Hiermee krijgen vrouwen anderhalf jaar lang onderdak, een opleiding en psychische begeleiding.
Stop Poverty helpt met de opvang, educatie en herintegratie van voormalig prostituees. Naast de sociale en medische zorg, leren de vrouwen in het opvanghuis in India kledingontwerp- en reparatie en krijgen zij taallessen om zelfstandig te kunnen functioneren.
Na afloop werden nieuwe contacten gelegd en ideeën uitgewisseld. Online netwerken en persoonlijk netwerken versterkten elkaar.