HoeksteenSnel

23 november 2011 06:00

Door Marcel Beijer


Hans Snel, de directeur van Almere City Marketing verlaat Almere. Zeven jaar lang promootte hij de stad waar hij zelf niet woonde. Ik drijf graag de spot met marketeers, maar we kunnen rustig stellen dat Hans Almere op de kaart heeft gezet. Letterlijk, want zelfs Sinterklaas meerde zijn stoomboot in 2008 ineens aan in de Havenkom. Hij had Almere gevonden! Hans bleek overigens net zo’n weldoener als de goedheiligman. Denk maar aan het peperdure,maar trendy logo waar de landelijke grafici nu nog van achterover slaan. Een groot vakman, die hetzelfde werk overigens net zo goed voor Nieuwegein had kunnen doen. Of voor Koetjesrepen. Maakt niet uit. Marketing is marketing. Snel gaf ons ook een talloze evenementen. Een overdosis kan je wel zeggen. Soms danste Hans rond middernacht nog in zijn uppie bij een popconcert op een verregend Esplanade. Er wordt gefluisterd dat de artiesten ooit de organisatie hebben gesmeekt te mogen stoppen met spelen. Maar Hans danste door, desnoods met doorweekte sokken in zijn schoenen. Hij gaf niet op. Een marketeer in hart en nieren die nu Amersfoort op de kaart gaat zetten. Wees niet bang dat hij Almere gaat beconcurreren. Hij gaat werken bij een advies- en ingenieursbureau. Binnenkort presenteren ze tijdens een spetterend feest een nieuw logo. Let maar op!