Hizi Hair schenkt verkoopomzet aan War Child

25 september 2009 07:03

ALMERE - Alle kapsalons van Hizi Hair doneren in de periode van 21 tot en met 27 september de gehele verkoopomzet van L'Oréal-stylingproducten aan War Child. Met deze actie wil Hizi Hair zo veel mogelijk geld inzamelen voor War Child en haar klanten informeren over de problematiek van kinderen die door oorlog zijn getroffen.


Elke dag zijn wereldwijd miljoenen kinderen slachtoffer van oorlogsgeweld. Soms wordt hun familie voor hun ogen gedood. Kinderen worden vaak aan extreem geweld blootgesteld en kunnen ernstig verstoord raken in hun ontwikkeling. War Child zet zich in voor een vreedzame toekomst voor kinderen in oorlogsgebieden. Creativiteit, sport en onderwijs staan in hun aanpak centraal. Met dans, muziek, theater en sport leren kinderen hun emoties uiten en hun oorlogservaringen verwerken. Ook krijgen ze alfabetiseringslessen of leren ze een vak. Zo krijgen deze kinderen de kans om op te groeien tot gezonde volwassenen. Met deze activiteiten brengt War Child ook kinderen, jongeren en volwassenen samen die tijdens de oorlog tegenover elkaar zijn komen te staan.
Wanneer klanten tijdens de actieweek een stylingproduct van L'Oréal Professionnel voor thuis kopen, doneert Hizi Hair het totale bedrag aan War Child. Met ieder verkocht product wordt één oorlogskind ruim een jaar lang ondersteund door War Child en heeft daarmee een betere kans op een stabiele en vreedzame toekomst. Het kopen van een product heeft dus dubbel resultaat!
Vorig jaar haalde Hizi Hair ruim 38.400 euro op toen zij de gehele knipomzet van alle vestigingen van één dag, doneerde aan War Child.