ASC Waterwijk benut kennis van leden

11 mei 2020 14:00

Door Marcel Beijer

SPORTPARK RIE MASTENBROEK – ASC Waterwijk gaat nadrukkelijker de kennis van leden gebruiken om de club in de vaart der volkeren op te laten stoten. Zo is de social media en visuele strategie aangepakt en dat heeft direct effect.

Dit jaar wilde de sportvereniging de social media professionaliseren. Het grote ledenaantal van de club betekent ook dat veel ouders van spelers in hun dagelijks werk over bepaalde deskundigheid beschikken die benut kan worden. De professionele knowhow van moeder Carolina Riffi Ollite werd gebruikt om de social media en visuele strategie van de club te professionaliseren. "Mijn zoon Adén speelt in de selectie tot 10 jaar, dus we zijn vaak aanwezig op de club. Ik heb zelf een bedrijf dat betrokken is bij de strategie van internationale grote bedrijven en overheden, dus toen ze mij vroegen om die kennis te gebruiken voor de club, vond ik dat leuk om te doen."

Riffi Ollite zocht contact met foto/videograaf Kristian Krijgsman. "Een supertalent in zijn vakgebied. Hij heeft nu al twee video's gemaakt die we online hebben gezet die enthousiast ontvangen."

De eerste video is vanuit het perspectief van de trainers van de selectie onderbouw gemaak en heeft inmiddels duizenden views bereikt. De tweede video gaat over twee toptalentjes is ook enthousiast ontvangen. De derde gaat over het eerste vrouwenelftal van de club. "We hebben zoveel om te laten zien."

Selectiedagen

De selectiedagen bij de club staan op de agenda voor zaterdag 16 mei. Kinderen van tot 12 jaar die kennis willen maken met de club kunnen zich aanmelden via selectiedagen@waterwijk.nl. Bij de aanmelding moet het geboortejaar worden aangegeven.

Fragment uit één van de video's van Waterwijk. (Foto: website ASC Waterwijk)