Almeerse fans van Lisa Lois helemaal los bij MediaMarkt

08 december 2009 08:00

STAD CENTRUM - De fans van Lisa Lois, winnares van X-factor, zijn afgelopen zaterdag helemaal los gegaan toen ze het vernieuwde, nog grotere pand van de MediaMarkt betrad. De zangeres kwam speciaal naar het stadshart om haar debuutalbum te signeren bij de Media Markt Almere.


Haar nieuwe cd 'Smoke' vond gretig aftrek bij de fans. De eerste single van het album 'No Good For Me' is inmiddels uit en heeft één week na release op nummer één gestaan in de iTunes single-charts. De tracks die op het album komen te staan zijn door een keur aan gerenommeerde songschrijvers geschreven. Zo hebben onder meer Toby Gad (Beyoncé, Shakira, Fergie), Pixie Lott ('Mama Do') en Phil Thornalley ('Torn' Natalie Imbruglia, Bryan Adams) tracks voor het album geschreven. De opnamen van het album worden door Will Bloomfield begeleid, die eerder heeft gewerkt met Daniel Merriweather, Joss Stone en Shakira.

Droom

Lisa: "Dat ik in Londen heb gezeten om mijn eerste album op te nemen is echt een droom die uitkomt. Op het album staan tracks die zeer dicht bij mij staan en helemaal bij mij passen."
Lisa won op 9 mei met een overtuigende meerderheid de finale van X-Factor 2009 waar ze het opnam tegen medefinalisten Rachel en Jamal. Een week na de finale kwam haar eerste single 'Hallelujah' uit welke meteen op nummer-1 binnenkwam in de single-charts om die plek vervolgens tien weken lang bezet te houden. 'Hallelujah', wat een cover is van Leonard Cohen, is inmiddels bekroond met dubbel platina en is de best verkochte single van dit jaar tot nu toe.
De cd kost slechts 12,99 euro en is nog steeds te koop bij MediaMarkt, die met achthonderd vierkante meter aan winkeloppervlakte erbij nóg groter is geworden.