Almere City Marketing moet stad gaan verkopen

ALMERE – Wethouder Frits Huis gaf het donderdagavond eerlijk toe: “Almere City Marketing (ACM) heeft vaak onder vuur gelegen, niet in de laatste plaats door mijzelf, maar is nu uitgegroeid tot een buitengewone professionele organisatie.”


Huis gaf aan dat ACM de stad Almere moet verkopen. “Iedere Almeerder weet dat de stad Almere absoluut wat te verkopen hééft, maar de stad verkoopt zichzelf niet. Mensen buiten Almere moeten daarop gewezen worden. Dat is de taak van ACM.”
Het gaat de wethouder echter te ver om de complete regie aan ACM over te dragen. “ACM kan bijvoorbeeld aangeven dat ze een programma als The Passion naar Almere willen halen. Maar de organisatie van de evenement zal graag garanties van de gemeente willen, niet van een marketingorganisatie.”
Huis ging ook in op de Floriade. Een aantal partijen wil dat er absoluut geen geld van ACM naar de Floriade gaat, als verkapte sponsoring. Huis beaamde dat: “De Floriade BV regelt dat zelf. Momenteel is één medewerker van ACM gedetacheerd bij de BV, maar die BV betaalt daar keurig voor.”
De wethouder weigerde echter een toezegging richting PVV te doen om te garanderen dat er nooit één cent van ACM naar de Floriade gaat. “Ik word een beetje gek van alle toezeggingen die gevraagd worden, tegenwoordig. Die geef ik niet, want wát moet ik dan exact toezeggen? Het zou toch raar en bizar zijn wanneer we als gemeente de Floriade totaal niet noemen in onze uitingen? Als ik nu een toezegging doe, dan rekent u mij daar later op af. Daar pas ik voor.”

Artikel geplaatst op: 23 juni 2017 - 10:51

Gerelateerd

Delen