Open brief 'Lelystad Airport moet door' aan kabinet

ALMERE - De stichting Lelystad Airport heeft vandaag een paginagrote advertentie geplaatst in dagblad NRC. De advertentie bevat een open brief aan minister-president mark Rutte en het kabinet op de gemaakte afspraken na te komen. De open brief is ondertekend door VNO-NCW en meerdere lokale bedrijfskringen, die vele duizenden ondernemingen vertegenwoordigen.

De komende weken zijn cruciaal voor Lelystad Airport, omdat er in Den Haag snel besluiten genomen moeten worden over de opening vóór de verkiezingscampagnes losbarsten. De stichting Lelystad Airport moet door! heeft daarom vandaag een paginagrote advertentie met een open brief aan het kabinet geplaatst in het NRC.

Klaar voor

In de open brief attendeert de stichting de Minister-President en het Kabinet erop dat alle benodigde investeringen zijn gedaan. De luchthaven is er helemaal klaar voor. Het bedrijfsleven in Flevoland en omgeving rekent er net als Schiphol nu al jaren op dat Lelystad Airport open gaat voor vakantievluchten. Zij is cruciaal voor de economische motor die de mainportfunctie van Schiphol is. Maar ook voor de regio rondom Lelystad Airport waar dringend behoefte is aan versterking van de economische infrastructuur. Zij roepen de politiek op om de afspraak, die niet alleen een afspraak is tussen coalitiepartners in Den Haag maar ook met het bedrijfsleven en inwoners, na te komen.

Stichting Lelystad Airport moet door! is in 2017 opgericht om de vele voorstanders van een snelle opening van Lelystad Airport als vakantieluchthaven een stem te geven.

Artikel geplaatst op: 03 februari 2020 - 15:11