Nieuws
Deel fietspad Kolthoornpad onder A6 afgesloten ALMERE - Voor de verbreding van de A6 is het noodzakelijk om bestaande fietsroutes aan te passen. Dit... Inloopspreekuur A6 in bouwkeer Rijkswaterstaat ALMERE – Inwoners die vragen hebben over de verbreding van de A6 kunnen elke eerste donderdag van 16.00... Almere Centrum wint titel Beste Binnenstad 2017-2019 De titel Beste Binnenstad 2017 – 2019 is donderdagavond tijdens een feestelijke bijeenkomst in Rotterdam toegekend aan Almere... Leger des Heils collecteert ALMERE - Vrijwilligers van het Leger des Heils gaan tot en met 2 december langs de deuren met... Expositie detailtekenaar Tim ter Wal HAVEN CENTRUM - De Almeerder Tim ter Wal is een detailtekenaar. Zijn werk is te bewonderen in kerkcentrum... Leerlingen organiseren OVC Cross BOUWMEESTERBUURT - De jaarlijkse OVC Cross is dit jaar op dinsdag 28 november bij SC Buitenboys in Almere.... Video: Bram Koedam en Marit Kamstra winnen schrijversprijs Video: De Almeerders Bram Koedam en Marit Kamstra wonnen in Lelystad de IVIO – Andries Greiner schrijversprijs. Uit handen van... Tineke Schouten beschermvrouwe Heart Beat STAD CENTRUM – Cabaretière en comédienne Tineke Schouten is woensdag 22 november officieel benoemd tot beschermvrouwe van de... Rob van de Kamp (D66) stopt tijdelijk als raadslid ALMERE - D66-raadslid Rob van de Kamp legt tijdelijk zijn functie als raadslid neer wegens gezondheidsredenen. Erik Kunst... Trekpaard haalt hout uit bos HOUT – Tijdens de Houtoogstdag op Stadslandgoed de Kemphaan, zondag 26 november, kunnen bezoekers zien hoe een prachtig...

'14036 slecht bereikbaar'

Door Hestia Ruben
ALMERE – Volgens de ChristenUnie is het algemene telefoonnummer van de gemeente Almere, 14036, slecht bereikbaar. De wachttijden zijn lang en wie na lang wachten een medewerker aan de telefoon krijgt, wordt niet altijd even goed geholpen. ‘Via verschillende kanten heb ik gehoord dat de juiste kennis niet aanwezig is bij het callcenter. Dat schiet niet op.’

Roelie Bosch, fractievoorzitter van de ChristenUnie, bracht de slechte service van het callcenter ter sprake tijdens de Algemene Beschouwingen. “Ik en anderen hebben ervaren dat 14036 moeilijk bereikbaar is. Je moet lang wachten en wacht je langer dan vijftien minuten dan word je er vanzelf uitgegooid. Een ander aspect is dat als je wél iemand te spreken krijgt, de nodige kennis niet aanwezig is. Zo belde een ondernemer met een vraag over stagiaires: die had doorverbonden moeten worden naar het Ondernemersplein of de Vliegende Brigade. Maar dat gebeurde niet. Dat schiet toch niet op! Dus als ik zelf een ambtenaar wil spreken dan bel ik de griffie, dat gaat sneller.”
Wijkteams

Wat Bosch tevens stoort aan het gemeentelijke nummer is dat bewoners die iemand van een wijkteam willen spreken, dat via 14036 moeten doen. “En dan ben je afhankelijk van de medewerker of die boodschap wel goed doorkomt. De wijkteams zijn anders niet telefonisch bereikbaar, of per e-mail of je moet langsgaan. Dat is een hele onderneming als je in een rolstoel of rollator zit.”
WhatsApp en chat

Bosch wilde eveneens weten in hoeverre de inzet van WhatsApp helpt om 14036 te ontlasten en de wachttijd te verminderen. Het callcenter houdt een pilot met een eigen chatkanaal, ook om te bezien of dit op termijn WhatsApp kan vervangen. Verantwoordelijk wethouder René Peeters meldde dat er een onderzoek loopt naar de bereikbaarheid van de gemeente en zegde toe nog deze raadsperiode terug te komen op de punten die Roelie Bosch opperde.
Artikel geplaatst op: 14 november 2017 - 15:01

Gerelateerd

Delen