Nieuws
Bedrijventerreinen worden mogelijk woonwijken Door Marcel BeijerALMERE – Wordt bedrijventerrein Randstad 20 of de kantorenstrook langs de Louis Armstrongweg straks een woonwijk... Volkskrant publiceert reportage verkiezingsdebat Zorg De Volkkrant publiceerde vandaag een reportage over het Verkiezingsdebat Zorg dat georgainseerd was door de Stichting Abri, de... Lichtjestocht Bos der Onverzettelijken herinnert aan Februaristaking BOS DER ONVERZETTELIJKEN – In 1941 vond de Februaristaking plaats, waarbij gewone mensen in verzet kwamen. Tijdens een... 100 jaar Zuiderzeewet ALMERE – Op 14 juni 2018 is het precies 100 jaar geleden dat één van de meest ingrijpende... Wereldrestaurant Atlantis geopend met grote Voedselbanken-actie OLYMPIAKWARTIER – Het nieuwe Wereldrestaurant Atlantis Almere heeft vrijdag 16 februari na twee maanden proefdraaien officieel haar deuren... Nieuwe bibliotheek genomineerd voor Participatiepenning STAD CENTRUM – Wethouder Froukje de Jonge heeft namens het Almeerse college van B&W de felicitaties overgebracht aan... AllGo gaat proefrijden met elektrische bussen ALMERE – Vanaf 20 februari gaan de eerste 100 procent elektrische bussen van allGo in Almere proefrijden. Reizigers... Kanjer Wens Dag Boudewijn ALMERE – De Stichting Kanjer Wens bezorgde Boudewijn de dag van zijn leven. Op school werd hij volkomen... Video: Verkiezingsdebat Zorg Video: Filmverslag van het verkiezingsdebat over het thema zorg in de bomvolle burgerzaal. Een verslag van Dominique Voss,... PVV: Omroep Almere (AOS) niet onpartijdig   Door Robert Mienstra ALMERE - Lijsttrekker Toon van Dijk van de PVV werkt niet mee aan een door...

'14036 slecht bereikbaar'

Door Hestia Ruben
ALMERE – Volgens de ChristenUnie is het algemene telefoonnummer van de gemeente Almere, 14036, slecht bereikbaar. De wachttijden zijn lang en wie na lang wachten een medewerker aan de telefoon krijgt, wordt niet altijd even goed geholpen. ‘Via verschillende kanten heb ik gehoord dat de juiste kennis niet aanwezig is bij het callcenter. Dat schiet niet op.’

Roelie Bosch, fractievoorzitter van de ChristenUnie, bracht de slechte service van het callcenter ter sprake tijdens de Algemene Beschouwingen. “Ik en anderen hebben ervaren dat 14036 moeilijk bereikbaar is. Je moet lang wachten en wacht je langer dan vijftien minuten dan word je er vanzelf uitgegooid. Een ander aspect is dat als je wél iemand te spreken krijgt, de nodige kennis niet aanwezig is. Zo belde een ondernemer met een vraag over stagiaires: die had doorverbonden moeten worden naar het Ondernemersplein of de Vliegende Brigade. Maar dat gebeurde niet. Dat schiet toch niet op! Dus als ik zelf een ambtenaar wil spreken dan bel ik de griffie, dat gaat sneller.”
Wijkteams

Wat Bosch tevens stoort aan het gemeentelijke nummer is dat bewoners die iemand van een wijkteam willen spreken, dat via 14036 moeten doen. “En dan ben je afhankelijk van de medewerker of die boodschap wel goed doorkomt. De wijkteams zijn anders niet telefonisch bereikbaar, of per e-mail of je moet langsgaan. Dat is een hele onderneming als je in een rolstoel of rollator zit.”
WhatsApp en chat

Bosch wilde eveneens weten in hoeverre de inzet van WhatsApp helpt om 14036 te ontlasten en de wachttijd te verminderen. Het callcenter houdt een pilot met een eigen chatkanaal, ook om te bezien of dit op termijn WhatsApp kan vervangen. Verantwoordelijk wethouder René Peeters meldde dat er een onderzoek loopt naar de bereikbaarheid van de gemeente en zegde toe nog deze raadsperiode terug te komen op de punten die Roelie Bosch opperde.
Artikel geplaatst op: 14 november 2017 - 15:01

Gerelateerd

Delen